Marketing Strategieën voor je Webwinkel
Het meest uitdagende deel van het runnen van een webwinkel is niet het opzetten van een webwinkel. Er zijn voldoende webwinkel software pakketten aanwezig waarbij je in een mum van tijd een professionele webwinkel hebt. Echter het het uitdagende deel zit ‘m in de marketing strategie van een webwinkel. Er zijn vele manieren om marketing in te zetten voor je webwinkel. Denk maar eens aan:
- SEO
- SEA
- PPC
- YouTube-video’s
- Social Media
Het hebben van een goede marketing strategie is cruciaal voor het slagen van je online business. Wat belangrijk is dat je een balans vind in je marketing strategieën. Niet op een paard wedden, of zoals ze in Amerika zeggen: “you don’t want to put all of your eggs in one basket.”
Zie je webwinkel marketing strategie als een stappenplan. Je moet de hele route volgen om je doel te bereiken. Om dit te verduidelijken heeft Shabbir Nooruddin van Bootstrapping Ecommerce een mooie infographic gemaakt om je hiermee te helpen:
Conclusie
Webwinkel marketing is niet al te moeilijk – het is gewoon een hoop moeite en werk, en als je dit goed doet zal je hier veel rendement uit halen. Heb je geen tijd hebt om de complete infographic door te lezen, staan hieronder de belangrijkste webwinkel marketing strategieën op een rijtje:
- Content marketing
- SEO
- PPC-reclame
- E-mail marketing
- Social Media profielen
Door het uitvoering van deze strategieën kun je een solide basis voor je webwinkel creëren. Welke strategieën heb jij al toegepast op je webwinkel? Laat het in een reactie hieronder weten.