Offline reclame nog altijd even productief als online

Beoordeel

Zet je bedrijf zowel online als offline op de economische kaart

Wie als ondernemer tegenwoordig geen goed vindbare eigen homepage heeft en niet op social media actief is, hoort er volgens velen niet echt bij. Duidelijk is dat je zonder digitale representatie als zzp’er of bedrijfseigenaar een grote markt mist. Maar veel mensen vergeten dat de aanwezigheid op internet niet alles is. Ook offline reclame maken – zoals een radiospotje, televisieadvertentie of folders, visitekaartjes en flyers bij Reclameland maken – is vandaag de dag onmisbaar als je jouw bedrijf op de economische kaart wilt zetten. Maar welke voordelen heeft het maken van offline reclame precies om jezelf als bedrijf te presenteren. Je vindt ze hieronder!

1. Naamsbekendheid door herkenbaarheid en herhaling

Kies als ondernemer voor een herkenbare of grappige slogan, die je voortdurend herhaalt op gedrukt reclamewerk, zoals via het maken van flyers bij Reclameland, of laat terugkomen in een landelijk of regionaal uitgezonden reclamespotje op de radio. Door de herhaling vergroot je je naamsbekendheid, zeker als jouw slogan aansluit bij het grotere publiek. Wie herkent niet de slogan ‘Goeiemoggel!’ van de KPN of ‘Even Apeldoorn bellen’ van Centraal Beheer?

2. De directe omgeving raakt met jouw bedrijf bekend

Uit onderzoek blijkt dat regionale bekendheid voor bedrijven cruciaal is om te overleven. Laat daarom flyers bij Reclameland drukken met daarop jouw bedrijfsnaam, een leuke actie en/of de nieuwste aanbiedingen. En bezorg die flyers in de directe omgeving van jouw bedrijf. Verder kun je natuurlijk advertenties plaatsen in plaatselijke media om te zorgen dat de naamsbekendheid van jouw bedrijf in de directe omgeving groter wordt.

3. Moeite doen wordt gewaardeerd

Door offline reclame te laten drukken en bij mensen thuis te laten bezorgen, laat je aan jouw potentiële klanten zien dat je moeite voor ze doet. Dit wordt door veel mensen gewaardeerd en is positief voor het imago van jouw bedrijf.

4. Persoonlijke interactie doet het goed

Offline reclame in de vorm van aanwezig zijn op beurzen en meetings doet het ook altijd goed. Zorg dus dat je er bij bent als er een bepaald evenement wordt georganiseerd in de regio. Het sponsoren van een lokale sportclub levert ook veel naamsbekendheid en goodwill onder het lokale publiek op. Zorg bijvoorbeeld dat jouw bedrijf op de shirtjes van de plaatselijke voetbalclub staat.

5. Guerrillamarketing bij klein budget

Mocht je slechts een beperkte hoeveelheid geld achter de hand hebben voor het p.r.-beleid, overweeg dan eens het fenomeen guerrillamarketing. Guerrillamarketing houdt in dat je een kleine ludieke actie organiseert en daarmee, voor een klein budget, veel positieve aandacht voor jouw onderneming genereert.