Nieuws

seach-console

Google introduceert drie nieuwe Search Console-rapporten

5.0 01 Google brengt drie nieuwe rapporten naar Search Console die allemaal verband houden met gestructureerde gegevens. Nieuwe verbeteringsrapporten voor de gestructureerde ‘Sitelinks searchbox’ en ‘Logo’ voegen zich bij bestaande rapporten over recepten, evenementen, vacatures en andere. Verbeteringsrapporten geven de algemene trends weer van fouten, waarschuwingen en geldige items op een site. Ze geven ook

Lees verder »
duurzaamheid-betrouwbaarheid

Nederlanders geven om duurzaamheid en betrouwbaarheid

5.0 01 Vertrouwen consumenten jouw webwinkel? Heeft jouw webwinkel een milieuvriendelijke aanpak?Tegenwoordig zijn betrouwbaarheid en duurzaamheid sleutelwoorden voor consumenten bij het kiezen van hun favoriete online winkel. Nederlandse klanten houden zich hier met name aan wanneer ze online winkelen. Onlangs deed de Ecommerce Foundation onderzoek in Nederland met als uitkomst klanten geven de voorkeur aan

Lees verder »
PSD2-betaaldiensten-

PSD2 brengt nieuwe betaaldiensten, maar de consument bepaalt succes

5.0 01 Bijna de helft van de Nederlanders lijkt open te staan voor het gebruik van nieuwe betaaldiensten die door de invoering van PSD2 op de markt komen. Toch is een zeer ruime meerderheid van de consumenten nog onbekend met de nieuwe Europese betaalrichtlijn. En juist die klant zal doorslaggevend zijn in het succes van nieuwe betaalmethoden. Het

Lees verder »
product-optimalisatie

Producten als nieuwe sectie in Search Console

5.0 01 Google Search Console heeft stiekem een nieuw gedeelte toegevoegd aan het gedeelte met optimalisaties; de toolset ‘Producten’. In deze sectie kun je zien hoe goed je productmarkering presteert in de zoekresultaten van Google. Producten is toegevoegd bij de andere verbeteringscategorieën, zoals vacatures, recepten, Q&A-opmaak, AMP en mobiel gebruik. Hieronder is een schermafbeelding van

Lees verder »