Nieuws

webwinkel-live

Nieuwe Webwinkel Award zet ambitieuze webshop eigenaar op de kaart

Op 14 maart 2020 zal de eerste Webwinkel van het Jaar Award worden uitgereikt. De Award is een manier om webshop eigenaren, voornamelijk de kleinere en middelgrote ondernemer, op de kaart te zetten. De Award zal worden gepresenteerd op Webwinkel Live, het nieuwste webwinkel-event voor de ambitieuze webwinkel eigenaar. Webwinkel Live Webwinkel Live belooft een

Lees verder »
seach-console

Google introduceert drie nieuwe Search Console-rapporten

Google brengt drie nieuwe rapporten naar Search Console die allemaal verband houden met gestructureerde gegevens. Nieuwe verbeteringsrapporten voor de gestructureerde ‘Sitelinks searchbox’ en ‘Logo’ voegen zich bij bestaande rapporten over recepten, evenementen, vacatures en andere. Verbeteringsrapporten geven de algemene trends weer van fouten, waarschuwingen en geldige items op een site. Ze geven ook waarschuwingen en

Lees verder »
duurzaamheid-betrouwbaarheid

Nederlanders geven om duurzaamheid en betrouwbaarheid

Vertrouwen consumenten jouw webwinkel? Heeft jouw webwinkel een milieuvriendelijke aanpak?Tegenwoordig zijn betrouwbaarheid en duurzaamheid sleutelwoorden voor consumenten bij het kiezen van hun favoriete online winkel. Nederlandse klanten houden zich hier met name aan wanneer ze online winkelen. Onlangs deed de Ecommerce Foundation onderzoek in Nederland met als uitkomst klanten geven de voorkeur aan betrouwbaarheid en

Lees verder »
PSD2-betaaldiensten-

PSD2 brengt nieuwe betaaldiensten, maar de consument bepaalt succes

Bijna de helft van de Nederlanders lijkt open te staan voor het gebruik van nieuwe betaaldiensten die door de invoering van PSD2 op de markt komen. Toch is een zeer ruime meerderheid van de consumenten nog onbekend met de nieuwe Europese betaalrichtlijn. En juist die klant zal doorslaggevend zijn in het succes van nieuwe betaalmethoden. Het gebrek aan

Lees verder »
product-optimalisatie

Producten als nieuwe sectie in Search Console

Google Search Console heeft stiekem een nieuw gedeelte toegevoegd aan het gedeelte met optimalisaties; de toolset ‘Producten’. In deze sectie kun je zien hoe goed je productmarkering presteert in de zoekresultaten van Google. Producten is toegevoegd bij de andere verbeteringscategorieën, zoals vacatures, recepten, Q&A-opmaak, AMP en mobiel gebruik. Hieronder is een schermafbeelding van Google Search

Lees verder »