Hoe kun je m-Commerce integreren je in je webshop?

Smartphones zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. We gebruiken ze voor alles: van Whatsappen tot YouTube, van spelletjes tot het opzoeken van informatie. Hoe speel je als retailer het beste in op het groeiende aantal mensen dat via de smartphone hun aankopen doet? Ontdek hier hoe je jouw m-Commerce strategie kunt verbeteren.

1. Leer je doelgroep kennen

Er zijn duidelijk verschillen in de manier waarop bepaalde leeftijdsgroepen, maar ook mannen of vrouwen, gebruik maken van hun smartphone bij het winkelen. Voor je strategie is het belangrijk om te weten hoe jouw doelgroep met m-commerce omgaat: is de oriëntatiefase, of is de telefoon van a tot z aanwezig? Investeer tijd in het onderzoeken hoe jouw doelgroep winkelt vanaf hun smartphone, en baseer daar je marketing op. Hoe beter je het gedrag leert kennen, hoe meer je de m-commerce ervaring kunt optimaliseren, en hoe meer omzet je eruit kunt halen.

2. Ontwikkel een eigen app

Apps kunnen helpen bij het verhogen van je conversie. Belangrijk hier is wel dat de app een toegevoegde waarde biedt voor de klant. Mensen moeten de app niet alleen downloaden, maar hem ook willen gebruiken. Is een eigen app toch net een stapje te ver? Denk dan na over ‘web-app’. Dit is een mobiele website die qua functionaliteiten veel overeenkomsten heeft met een normale app, alleen hoeven bezoekers hiervoor niets te downloaden. Het minimale (en noodzakelijke) wat je moet doen is ervoor zorgen dat je webshop goed functioneert en goed vertaalt naar smartphones.

3. Zorg voor veilige betaalopties

Een belangrijke reden waarom winkelen via m-commerce steeds populairder is geworden is het toegenomen vertrouwen in online betalen. Toch zijn de meningen hierover nog steeds verdeeld. Geef mensen daarom geen reden om betalingen via hun telefoon te wantrouwen. Maak gebruik van veilige kanalen, zoals iDEAL, PayPal en creditcards. Vooral in Nederland zijn mensen bekend met deze methoden.

Je kunt de smartphone beschouwen als een volledig nieuw verkoopkanaal wat steeds vaker wordt gebruikt om te winkelen. Al bij het starten van jouw webshop is het belangrijk om Mobile Commerce te integreren in jouw online onderneming en dit te optimaliseren voor de beste verkoopresultaten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *