Dit zijn de beste live chat software van 2021

Het internet staat vol met ontelbaar veel services. Dat is ook niet gek, we doen ook zo goed als alles online tegenwoordig. We shoppen online, geven onze verhuizingen door, sluiten een autoverzekering af en we volgen onze studies online.

Als jij jouw diensten en dergelijke ook via het internet aanbiedt dan weet je dat je op verschillende dingen moet letten. Denk hierbij aan een veilig betaal platform, overzichtelijke webwinkel en een goed assortiment. Maar je wilt natuurlijk jouw klanten ook te woord kunnen staan en verder kunnen helpen met al hun vragen en/of opmerkingen.

Je zou het liefste natuurlijk iedereen persoonlijk te woord staan, maar dit is lang niet altijd mogelijk. Voor veel websites en webwinkels is het dan ook gebruikelijk om aan de haal te gaan met live chat software.

Maar wat is eigenlijk de beste live chat software van het moment? En welke zijn er eigenlijk allemaal?

In dit artikel gaan we achter het antwoord komen op deze vragen en meer.

Een betere kijk op live chat software

Voordat we gaan kijken naar wat de beste live chat software is moeten we natuurlijk weten wat het precies inhoudt.

Als je wel eens in een webwinkel geshopt hebt dan heb je er ongetwijfeld wel eens mee te maken gehad. Vaak wordt er meteen een live chat geopend op het moment dat je de pagina betreedt namelijk. Dit kan zijn in de vorm van een balkje onder in je scherm of zelfs een complete pop-up.

Terwijl zo’n pop-up als vervelend ervaren kan worden is het wel software dat bedacht is om jouw ervaring makkelijker te maken. De software creëert namelijk een live chatbox voor jou als consument waar jij direct jouw vragen kunt stellen.

Veel van dit soort chatboxen zijn voorzien van een zogeheten chatbot. Een chatbot is toevoeging in de chatbox die direct een geautomatiseerd antwoord geeft op de eerste vragen van de klant. Dit zorgt ervoor dat simpele en basale vragen gemakkelijk en snel afgehandeld kunnen worden. Heb je als klant toch nog meer informatie nodig? Dan kun je in veel gevallen doorvragen naar een medewerker.

De eigenaar van de website krijgt een melding zodra de live chat gestart wordt waarna hij meteen zijn bezoekers te woord kan staan. Het grote voordeel van deze software is dat mensen niet eindeloos hoeven te wachten op een mailtje en hun mailbox ook niet nauwlettend in de gaten hoeven te houden. Ze krijgen snel en doelgericht antwoord en worden zo een stuk makkelijker en sneller geholpen.

Ook dit jaar kunnen we natuurlijk niet achterblijven met deze technologie en is dit echt een absolute must voor iedere website.

Wat kost een live chat eigenlijk?

Het klinkt allemaal wel helemaal goed, die live chat software. Maar nu kan het goed zijn dat je jezelf achter je oren aan het krabben bent en jezelf afvraagt wat zoiets dan wel niet mag kosten.

Dat is dan ook geen vreemde vraag. Er zijn veel verschillende mogelijkheden en aanbieders. Iedere aanbieder heeft dan ook zijn eigen prijs.

Veel verschillende aanbieders bieden een gratis proefperiode van een week of twee. In deze proefperiode kun je de software vaak ongelimiteerd proberen. Zo kun je alle functies van de live chat proberen zonder dat je ergens aan vast zit.

Nadat je de proefperiode door bent kun je ervoor kiezen een abonnement af te sluiten bij de aanbieder. De goedkoopste opties hiervan zijn vaak rond de € 15. De goedkopere abonnementen zijn uiteraard voorzien van minder functies dan de duurdere en zijn daardoor tot minder in staat.

Onze top vijf!

Wij kunnen ons goed voorstellen dat je op zoek bent naar goede live chat software. Dat is ook logisch, je wilt natuurlijk je klanten van alle gemakken kunnen voorzien.

Maar wat zijn nu de beste van het moment? En welke software past bij jouw wensen?

Gelukkig hebben wij voor jouw vragen het zware werk gedaan en hebben wij voor jou uitgeplozen wat de beste live chat softwarepakketten zijn van het moment!

  1. Trengo (tip!)
  2. Livechat
  3. Freshworks
  4. Liveagent
  5. Userlike

trengo

1. Trengo

Als je al een tijdje op zoek bent naar een betrouwbare service op het gebied van live chat, dan kan het goed zijn dat je deze naam al een keer of twee voorbij hebt zien komen. Dat is ook niet gek, Trengo is namelijk een erg populair en betrouwbaar platform.

In tegenstelling tot twee andere op deze lijst beschikt Trengo niet over een gratis programma. Wel is het mogelijk om Trengo 14 dagen gratis te testen. Dat zou voldoende tijd moeten zijn om te weten of dit pakket wat voor je is.

De pakketten

Laten we maar meteen met de deur in huis vallen en kijken naar wat deze pakketten met zich meenemen.

Het eerste pakket dat we gaan bekijken is het kleinste pakket genaamd Grow. Dit pakket bied je de mogelijkheid tot een ongelimiteerd aantal berichten en een onbeperkt aantal contacten. Dit zorgt ervoor dat je je geen zorgen hoeft te maken over een volle mailbox. Je gesprekken worden 180 dagen bewaard en daarna automatisch verwijderd. Ook heb je de beschikking over een team inbox waar iedereen van je team gebruik van kan maken. De live chat functie is uiteraard een van de opties. Mocht er een keer iets fout gaan dan kan je altijd gebruikmaken van de klantenservice van Trengo. Dit pakket is de goedkoopste en kun je afsluiten vanaf € 15 per medewerker per maand bij een jaarcontract.

Het tweede pakket beschikt over alle functies die het voorgaande pakket ook heeft. Het Scale pakket is dan ook het meest gekozen pakket. Dit pakket komt met onder andere een onbeperkt archief. Dit zorgt ervoor dat jouw berichten bewaard blijven totdat jij ze verwijdert. Ook heb je de mogelijkheid om tot 50 communicatiekanalen uit te breiden. Denk hierbij aan WhatsApp, telegram en Facebook Messenger. De Team Chat functie zorgt ervoor dat je in een groep kunt chatten en 1-op-1 met teamleden. Tot slot krijg je met dit pakket een volledig overzicht over al je statistieken en beschik je over API. Het pakket is af te sluiten vanaf € 35 per medewerker per maand bij een jaarcontract.

Als laatste hebben we nog het derde pakket genaamd Enterprise. Dit is het meest complete pakket en beschikt over alle mogelijkheden die Trengo te bieden heeft. Maar naast dat het alles van de voorgaande pakketten bundelt voegt dit pakket ook nog het nodige toe. Zo krijg je toegang tot een veilige twee-staps-verificatie. Dit zorgt voor een extreem veilig account. Het Enterprise pakket zorgt ook voor volledige keuzemenu’s, of IVR genoemd. Dit pakket is het meest volledig en dus ook het duurste. Je sluit het pakket af vanaf € 60 per gebruiker per maand bij een jaarcontract.

Extra toevoegingen

Trengo biedt naast zijn standaardpakketten ook nog een aantal extra’s die je zelf aan jouw pakket kunt toevoegen.

Je kunt ervoor kiezen om WhatsApp Business erbij te nemen. Voor € 45 per maand per nummer kun je ongelimiteerd berichten verzenden. Dit zorgt ervoor dat je altijd kunt reageren op jouw klanten. Ben je op zoek naar geautomatiseerde reacties? Dan kun je er ook voor kiezen om gebruik te maken van de Flowbots functie. Dit zorgt ervoor dat er automatisch een reactie wordt gegeven om inkomende conversaties via verschillende media. Dit is al voor € 49 per maand af te sluiten.

Wil je graag de bezoeker zijn website bekijken of besturen? Dan kun je ook kiezen van de co-browsing optie. Dit zorgt ervoor dat je jouw klanten het meest compleet kunt helpen door ze wegwijs te maken op jouw site. Dit is mogelijk vanaf € 26 per maand.

De combinatie van een uitstekende service en extra toevoegingen zorgen voor een hoge klanttevredenheid en is het platform erg geliefd.

Meld je direct aan bij Trengo


livechat

2. LiveChat

Met een naam als deze kun je ook eigenlijk niets anders zijn dan een aanbieder voor een live chat. LiveChat is een erg geliefde aanbieder van een live chat functie. Het platform is een van de grootste aanbieders van het moment en biedt de live chat van grote bedrijven zoals Adobe, McDonald’s en IKEA.

Laat dit je echter niet afschrikken. De diensten van LiveChat zijn toegankelijk voor alle soorten en maten, ook als je een kleinere ondernemer bent. Het bedrijf biedt helaas geen gratis pakket aan en je zult er dus wel eentje moeten aanschaffen om gebruik te kunnen maken van de functies.

De pakketten

Het goedkoopste pakket is het Starter pakket. Dit pakket is vooral gericht op kleine ondernemingen en thuis kantoren. Je kunt jouw chatbox indelen aan de hand van een aantal voorgegeven kleuren en thema’s. Zo zorg je ervoor dat je chatbox past bij jouw website of webwinkel. Je kunt gebruikmaken van connectiviteit met verschillende grote sociale media zoals Facebook Messenger. Ook kun je alle informatie van jouw klanten opvragen. Dit zijn onder andere de naam, e-mail, locatie en de pagina die zij bekijken. Je kunt tot 100 klanten bijhouden en bent voorzien van een complete compatibiliteit met mobiel. Het pakket is beschikbaar vanaf $ 16 per medewerker per maand bij een jaarcontract.

Het tweede pakket, Team, is gericht op een volwaardig supportteam. Dit wil zeggen dat jouw bedrijf een complete klantenservice bezit. Dit pakket zorgt ervoor dat jij volledige controle hebt over jouw tickets. Hierdoor kunnen jij en jouw team gemakkelijk de tickets beheren en de prioriteiten op orde stellen. Ook track je je klanten tot 400 stuks. Wil je graag een video met uitleg delen in de chat? Dat is mogelijk bij het Team pakket. Tot slot biedt dit pakket je een overzicht over alle statistieken. Hierin krijg je een overzicht in hoe onder andere je tickets erbij staan en kun je gebruikmaken van de interactieve reporten. Dit pakket kost je $ 33 per medewerker per maand bij een jaarcontract.

Op nummer drie staat het Business pakket. Dit pakket biedt alle mogelijkheden van de voorgaande pakketten, maar heeft daar, uiteraard, zijn eigen toevoegingen nog bij. Zo kun je met het Business pakket gebruikmaken van Apple Business Chat vanuit de LiveChat app. Dit brengt jou in contact met 1,5 miljard Apple-gebruikers zonder de app te verlaten. Ook krijg je de mogelijkheid om gebruik te maken van de sms-functie. Je kunt op elk gewenst moment de chat van een medewerker overnemen en maakt gemakkelijk roosters voor de medewerkers. Dit en nog meer is beschikbaar voor $ 50 per medewerker per maand.

Enterprise

Tot slot hebben we nog een buitenbeentje als het gaat over het gebied van de pakketten. Dit is namelijk het Enterprise pakket. Onder dit pakket vallen de extreem grote bedrijven en multinationals zoals Unilever, McDonald’s en IKEA.

Het pakket geeft je volledige controle over al jouw chat functies en zorgt ervoor dat alles extreem goed beveiligd is. Dit pakket is toegankelijk voor een onbeperkt aantal medewerkers en hiermee kun je een onbeperkt aantal chatboxen beheren. Mocht je hierin geïnteresseerd zijn dan zul je contact met LiveChat moeten opnemen. Zij stellen vervolgens met jou een persoonlijke offerte aan zodat het precies afgestemd is op jouw wensen.

Bekijk hier de speciale aanbieding van livechat

 


freshworks

3. Freshworks

Freshworks is het breedste bedrijf is in het aanbod van zijn pakket. Het is bovendien ook het thuis van de chatboxen van onder andere Klarna en Decathlon.

Standaardpakket

Freshworks heeft een gratis pakket waar iedereen gebruik van kan maken. Uiteraard is het zo dat dit gratis pakket, genaamd Sprout, de minste functies heeft. Maar dit betekent niet dat je niets kunt. Naast je standaard chatbox functies heb je vanaf het eerste moment al toegang tot chatbots. Deze kun je zelf programmeren en instellen zoals jij wilt.

De pakketten

Dan gaan we van het gratis pakket door naar het eerste betaalde pakket. Dit pakket, genaamd Blossom, is alles wat het gratis pakket heeft met wat toevoegingen. Zo kun je gebruikmaken van een marktplaats, connectiviteit met Facebook Messenger en kunt gebruikmaken van voorgeprogrammeerde reacties. Ook heb je de mogelijkheid om offline gebruik te maken van het platform. Je hebt toegang tot een aantal standaard statistieken zoals een overzicht hoeveel gesprekken er zijn geweest. Elke maand kun je gebruikmaken van 1000 gratis botsessies. Dit pakket kost je € 15 per medewerker per maand met een jaarcontract.

Het tweede pakket, Garden, beschikt over maandelijks 2000 gratis botsessies. Verder biedt dit pakket de mogelijkheid je chatboxen te koppelen met de WhatsApp Business add-on. Verder krijg je complete enquête tevredenheidsrapporten en reporten over je team. De auto-resolve functie zorgt ervoor dat alle chats goed en netjes worden afgesloten. Dit pakket kost je € 29 per medewerker per maand bij een jaarcontract.

Als derde hebben we het Estate pakket en is dan ook het meest gekozen pakket. Met 3000 gratis botsessies per maand en een combinatie van heel veel functies is dat ook niet gek. Zo heb je support in meerdere talen, Apple Business Chat en verschillende automatiserende functies. De IntelliAssign functie koppelt automatisch de goede, bekwame medewerker met een specifiek ticket. Het Estate pakket kost je € 45 per medewerker per maand bij een jaarcontract.

Tot slot hebben we nog het Forrest pakket. Zoals je vermoed is dit het meest complete pakket. Dit beslaat alle functies van de voorgaande pakketten en voegt daar nog gebruikers authenticatie aan toe. Ook heb je volledige controle over alle IP-adressen en bepaal je welke domeinen er mogen binnenkomen en welke niet. Dit gaat gepaard met 5000 gratis botsessies per maand. Het pakket is met zijn € 69 per medewerker per maand bij een jaarcontract het duurste, maar wel het meest complete.

Bekijk hier de FreshDesk aanbieding


liveagent

4. LiveAgent

Het kan goed zijn dat je pas net begonnen bent met je website of webwinkel en je niet de middelen hebt om zo’n duur contract af te sluiten. Dat is natuurlijk volkomen begrijpelijk. Gelukkig zijn er een hele hoop alternatieven die een flink stuk goedkoper zijn.

LiveAgent is een van deze alternatieven. Maar omdat het een flink stuk goedkoper is betekend niet meteen dat het platform niets kan. Het kan goed zijn dat dit juist een stuk beter aansluit bij jouw wensen.

Wat zit er standaard in een pakket?

Je kunt je voorstellen dat ook bij LiveAgent je altijd wel voorzien bent van een aantal standaard functies. Zo wordt elk pakket voorzien een 24/7 klantenservices waarbij je terecht kunt als er iets fout gaat. Ook word je voorzien van een compleet integreerbare chatknop die je gemakkelijk in je URL kunt verwerken.

De services van LiveAgent bieden je ook een volledig te bedienen klantenportaal met forum. Deze kun je inrichten met bijvoorbeeld aangesloten blogposts of andere relevante content.

De pakketten

Je kunt je voorstellen dat ook de services van LiveAgent aangeboden worden in pakketten.

Het Gratis pakket bied je de mogelijkheden die hierboven beschreven zijn. Dit zijn de meest basale functies van de diensten die aangeboden worden door het bedrijf. Het geeft je de mogelijk een kleine chatfunctie op te zetten op jouw website of webwinkel. Ook kun je 1 telefoonnummer en 1 e-mailadres koppelen aan de chat functie.

Het tweede pakket, Ticket, biedt al een stukje meer opties. Deze functies doet alles wat zijn voorganger ook doet en meer. Zo heb je beschikking tot een onbeperkte ticketgeschiedenis. Ook kun je een onbeperkt aantal e-mailadressen toevoegen en koppelen aan je chat. Je krijgt volledige toegang tot geavanceerde verslagen waarmee je in duidelijke statistieken kunt zien hoe je chat ervoor staat. Ook kun je een (tijds)regels instellen waardoor je altijd de touwtjes in handen hebt. De software installeert zichzelf simpel en volledig automatisch. Dit pakket kost € 12 per medewerker per maand.

Pakket nummer drie, Ticket+Chat, borduurt verder op het Ticket pakket. Dit wil zeggen dat het doorgaat op de functies die deze al heeft. Dit doet het pakket door een onbeperkt aantal chatknoppen toe te voegen. Ook wordt het abonnement voorzien van een real-time bezoekersoverzicht waarmee je altijd in de gaten kunt houden hoeveel bezoekers je hebt. Je hebt beschikking over een proactieve chat uitnodigende functie. Deze laat jouw klanten weten dat je klaar voor ze staat. Ook kun je gebruikmaken van samenwerking met verschillende grote sociale netwerken. Dit pakket is uiterst geschikt voor een snelgroeiend bedrijf en kost € 24 per medewerker per maand.

Tot slot hebben we nog het Alles inbegrepen pakket. De naam geeft het al weg. Met dit pakket heb je toegang tot alle mogelijke diensten van het platform. Hiermee kun je met je klanten (video)bellen. Dit maakt het zo dat je de beschikking hebt over een compleet vlekkeloze callcenter collaboratie. Denk hierbij aan gemakkelijk doorverbinden naar de goede medewerker en het opnemen van gesprekken voor trainingsdoeleinden. Dit is het meest complete en meest gekozen pakket en kost met zijn € 32 per medewerker per maand niet bijster veel.

Bekijk hier de speciale aanbieding van liveagent. 


userlike

5. Userlike

Userlike is een platform dat naast live chat nog heel veel verschillende diensten aanbiedt. Denk hierbij aan analytische mogelijkheden, vertalingen en bellen.

Het platform is in staat om met erg veel verschillende sociale media en berichtendiensten samen te werken. Zo geeft de volledige ondersteuning voor:

– WhatsApp

– Facebook Messenger

– Telegram

– Threema

– SMS

Userlike beschikt over verschillende pakketten die passen bij verschillende soorten bedrijven en/of websites.

Wat zit er standaard in een pakket?

Een pakket van Userlike is samengesteld uit veel verschillende soorten opties. Hoe duurder jouw pakket is hoe meer opties je uiteraard krijgt. Maar dat betekent niet dat er niets te halen valt uit de kleinere en goedkopere pakketten.

Elk pakket is voorzien van een website messenger voor zowel mobiel als website. Dit is een service die hetzelfde biedt als moderne berichtenservices. Denk hierbij aan live chat en toegang tot oudere gesprekken. Je kunt deze messenger op zoveel websites en pagina’s zetten als dat je zelf wilt. Dit betekent dat je met een pakket altijd vooruit kunt.

De messenger heeft een volledige beeld- en video-ondersteuning die ervoor zorgen dat gedeelde media en links weergegeven kunnen worden in de messenger. Hierdoor hoeft geen van de partijen de site of winkel te verlaten. De messenger biedt de mogelijkheid om het ontwerp aan te passen. Zo zorg je ervoor dat jouw klanten altijd een passende chat ervaring hebben bij jouw website.

Het kan zijn dat je een website in een andere taal dan Nederlands wilt opzetten. Als je dat van plan bent, dan wil je uiteraard ook dat de chatbox aansluit bij de taal die jij voor ogen hebt. Met Userlike heb je de keuze uit een van zeven talen:

– Nederlands

– Engels

– Duits

– Frans

– Italiaans

– Portugees

– Spaans

Je klanten kunnen ook altijd jouw service beoordelen door de feedback opties. Deze kunnen zijn een ster-beoordeling, enquête of optioneel commentaar.

De pakketten

Het eerste pakket is het Free pakket. Deze is, zoals de naam misschien doet vermoeden, gratis. In dit pakket krijg je alle functies die hierboven staan. Je beschikt over een onbeperkt aantal gesprekken en contacten.

Het tweede pakket is het Team pakket. Dit pakket biedt de mogelijkheid voor 4 operators om hun eigen chat functie te beheren. Verder biedt dit pakket ook connectiviteit met sociale media als Facebook Messenger, Telegram, Threema en SMS en kun je gebruikmaken van WhatsApp. Ook wordt dit pakket geleverd met een paar handige add-ons waarmee je Zendesk, Salesforce, Google Analytics, Mailchimp en nog meer kunt gebruiken. De prijs is hier ook op aangepast, namelijk € 80 per maand bij een tweejarig contract.

Pakket nummer drie, Corporate, voegt nog een aantal extra functies toe. In dit pakket krijg je alles van de vorige pakketten met nog Analytics, live vertaling en audio bellen. De Analytics functie geeft je volledig inzicht in de statistieken van je live chat. Zo kun je deze doelgericht verbeteren. De live vertaling functie zorgt ervoor dat alle tekst naar een geprefereerde taal vertaald kan worden binnen een handomdraai. Dit gebeurt in real-time en maakt communiceren met internationale klanten een stuk gemakkelijker. Tot slot hebben we nog de mogelijkheid om direct met audio te bellen. Dit maakt voor een fijn direct contact met jouw klanten. Het pakket kost dan ook een aardige duit; € 256 per maand bij een tweejarig contract.

Tot slot hebben het Business pakket. In dit pakket krijg je volledige API-toegang. Hiermee kun je alle data controleren, volgen, versturen en uit je chat systeem halen. Ook biedt dit pakket een geavanceerde routing, waarmee je de klanten naar de juiste teamgenoten of afdeling kunt sturen. Dit gebeurt aan de hand van het gedrag van de klant op de website en de operator vaardigheden. Ook biedt dit pakket toegang tot een chatbot die alle klanten eerst te woord staat.

Bekijk hier de aanbieding van Userlike


Conclusie

Als je bezig bent met het opzetten van een nieuw bedrijf of een webwinkel, dan zal je op den duurt een klantenservice moeten hebben. Dit is een absolute must. Op deze manier kun je namelijk op een professionele en klantvriendelijke manier je klanten te woord staan en ze helpen met hun vragen en/of opmerkingen.

Hierboven hebben we voor jou de vijf beste live chat software op een rijtje gezet van het moment. Op deze manier hoef jij alleen maar na te gaan welke software het beste past bij de wensen van jouw onderneming. Zo zorg je ervoor dat jij elke klant goed en vriendelijk kunt helpen!

 

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

©2021 WebwinkelCommunity

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?