Inhoudsopgave

Wat is rembours

Update:
Per 1 januari 2020 is betalen bij ontvangst van een pakket (rembours) niet meer mogelijk bij PostNL. Van deze betaalmogelijkheid wordt steeds minder gebruikgemaakt. Daarom kiest PostNL ervoor om deze dienst niet langer aan te bieden. Als alternatief kan je als webshop nu een achteraf betaalmethode aanbieden.

 

Wanneer jij in een webshop besteld kunnen klanten meestal kiezen uit verschillende betaalmethoden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan iDeal, creditcard of Paypal. Rembours is een veel gekozen methode omdat de klant in dit geval pas aan de postbode betaald. Zodra de koper het totaalbedrag heeft betaald mag hij pas het pakketje in ontvangst nemen en openmaken.

Rembours is afgeleid van het woord remboursement wat zoveel betekend als: terugbetaling, teruggave van voorschot.

Verzenden onder rembours, hoe zit dat?

In veel gevallen vinden klanten het fijn als ze zelf kunnen bepalen waneer en op welke manier ze kunnen betalen. In het geval van rembours kiest de klant er dan ook voor om ‘achter te betalen’. Het voordeel van rembours voor de klant is dat deze pas betaald als men het pakket ontvangen heeft. Als de klant betaald heeft is deze pas eigenaar van het pakketje.  De postbode zorgt daarna dat het bedrag (minus de rembourskosten) betaald wordt aan de webshop. Het voordeel voor de webshop is dat je zeker bent van betaling, alleen is dit wel achteraf.

Wat kost een rembours zending?

De kosten voor een rembourszending zijn meestal niet goedkoop. De meeste webwinkels hanteren dan ook een extra bedrag voor deze verzendmethode zodat deze minder populair aan het worden is. Ook dient de klant rekening houden met de manier van betalen aan de postbode, dit is in de meeste gevallen contant, maar soms kan ook met pin of check betaald worden. Ook zijn er een aantal voorwaarden aan het pakket zoals een maximaal gewicht van 32 kilogram.

 

©2021 WebwinkelCommunity

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?