Is drukwerk nog relevant in deze maatschappij?

Ondanks digitale snelweg blijven folders belangrijk

Tegenwoordig gebeurt veel op het gebied van reclame en p.r. via de digitale snelweg. Netwerken opbouwen en klantencontacten loopt vaak via sociale media, denk aan LinkedIn of WhatsApp, terwijl ook bedrijfswebsites, webshops en/of digitale administratiesystemen niet meer weg te denken zijn uit onze maatschappij. Toch kun je als bedrijf vandaag de dag niet meer zonder drukwerk, zoals een folderrek met eigen folders, visitekaartjes en posters. Het traditionele drukwerk inzetten voor marketingdoeleinden heeft namelijk een flink aantal voordelen. 

Drukwerk klik je net zomaar weg

Een nadeel van internet is het massale aspect. Als internetter wordt je tegenwoordig overspoeld met reclame, pop-ups en banners, die je met een snelle klik kunt verwijderen. Bij gedrukt reclamewerk, zoals en folderrek met reclamefolders of visitekaartjes, is dit lastiger. Dit gedrukte werk valt op en trekt langer de aandacht. Een stijlvolle en informatieve folder gooi je niet een-twee-drie weg, maar blijft hangen en is iets waar veel mensen – bij een goede aanbieding bijvoorbeeld – nog op terugkijken. De folder wordt dan aan de kant gelegd en later weer teruggelezen. Volgens Astrid Schaefers van Grafisch bureau Differenz uit Volendam blijkt uit onderzoek dat liefst 96 procent van de Nederlanders folders leest en dat meer dan de helft gebruikmaakt van aanbiedingen en acties uit folder. Dat is aanzienlijk en reden genoeg voor jouw als ondernemer om een folderrek in jouw winkel of bedrijf neer te zetten.

Een persoonlijke manier van marketing

Gebruikmaken van folders ie een heel persoonlijke manier van marketing. Zeker als het om geadresseerd foldermateriaal gaat. De ontvanger voelt het krijgen van actiefolders al een stukje persoonlijke aandacht en gooit dit daarom vaak niet meteen weg. Folders worden weggelegd en later weer teruggepakt om van de actie te profiteren. Meer dan digitale media zet gedrukt reclamemateriaal aan tot actie bij de consument. 

Veel keuzemogelijkheden en voordelige aanpak

Een interessant voordeel van gedrukt folders is het feit dat je veel keuze hebt als het aankomt op design. Qua ontwerpen, kleuren, lettertypes, et cetera, kun je met gedrukt foldermateriaal echt alle kanten op. Je kunt jouw creativiteit de vrije loop laten. Voordelig is verder, vooral letterlijk, dat het maken van een grote voorraad folders erg goedkoop is. Hoe meer je drukt, hoe lager de stukprijs wordt. Ideaal om een grote voorraad te drukken dus en die in te zetten op beurzen, promotiebijeenkomsten of om te gebruiken voor huis-aan-huisreclame.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *