E-Commerce

afbeeldingen-optimaliseren

Afbeelding optimaliseren voor Google-zoekresultaten

De Google-zoekresultaten bevatten nu 34 procent van de tijd afbeeldingen, blijkt uit een onderzoek dat deze week is gepubliceerd door seoClarity, een platform voor zoekmachine-optimalisatie oftewel SEO. Deze afbeeldingen verkleinen het aanbod boven de vouw voor traditionele vermeldingen. Meer afbeeldingen Het rapport van seoClarity beschrijft een toename van 42 procent in de afbeeldingsresultaten – het

Lees verder »
interne-links

Interne link kansen – 5 stappen plan

Het optimaliseren van interne links kan nuttig zijn voor zoekmachine optimalisatie. Hoe groter de webshop, des te meer dat de optimalisatie Google kan helpen belangrijke pagina’s te identificeren. E-commerce websites hebben categoriepagina’s, productpagina’s en duplicaten van die pagina’s. De meeste webwinkeliers zorgen ervoor dat de winstgevende pagina’s aandacht krijgen. Zoekoptimizers gebruiken hiervoor meestal robots.txt, canonical tags en

Lees verder »
google-shopping

Google Shopping advertenties worden uitgebreid

In een email aan alle gebruikers van Google Shopping wordt het volgende mede gedeeld: Vanaf de week van 15 juli 2019 komen Shopping-advertenties (zowel Shopping-productadvertenties als Shopping-showcaseadvertenties) in aanmerking. In Europa dien je ook te overleggen met je CSS Partner (als je die hebt) voor weergave op YouTube en Google Discover.  Gegevens voor Shopping-advertenties die worden

Lees verder »