De meest voorkomende SEO-fouten

Sitecheker Infographic 2

De meest voorkomende SEO-fouten

Zoals we allemaal weten, is SEO de meest effectieve methode om bezoekers naar je website te trekken. Hoewel zelfs vandaag de dag niet iedereen die een website heeft weet hoe je deze moet gebruiken, kiezen steeds meer mensen voor een op zoekmachines gebaseerde strategie die goed gebruik maakt van SEO. Een correcte SEO strategie is echter een strategie die regelmatig wordt bijgewerkt en eventuele fouten corrigeert. In dit artikel bespreken we enkele fouten die je moet vermijden om ervoor te zorgen dat je website een succes wordt.

404 error

Wees niet bang voor de naam, deze fouten zijn fouten aan de clientzijde. Bijvoorbeeld wanneer je per ongeluk naar een pagina linkt die niet bestaat. Als bots de bestemmingspagina niet kunnen bereiken, tellen ze je niet mee in de zoekresultaten.


Met dank aan: https://sitechecker.pro/

 

Metatag fouten

Volgens deze studie over SEO fouten gaat het bij de meeste bugs om niet-bestaande of slecht vermelde tags. Hoewel het iets heel eenvoudigs is om op te lossen, is het belangrijk dat de H1-, Title- of Meta-tags aanwezig zijn en belangrijk zijn voor de inhoud van je website.

Canonieke tag fouten

Net als bij metatags zijn deze fouten eenvoudig op te lossen en worden ze, vanwege hun eenvoud, vaak over het hoofd gezien. Misschien heb je geen dubbele inhoud, maar er zijn nog verschillende manieren om toegang te krijgen tot je website (bijvoorbeeld URL met of zonder een laatste slash), dus het is erg belangrijk dat je de zoekmachine aangeeft met de canonieke tag die de toegangs-URL is belangrijkste naar je website.

Veel voorkomende link fouten

Links zijn erg belangrijk op je website, zowel intern als extern. Deze helpen je website een betere reputatie te geven en maken het voor bots gemakkelijker om door je website te navigeren. Zorg er altijd voor dat alle links naar een specifieke website leiden, dat er geen syntaxisfouten zijn, vermijd onderstrepingstekens en links met meer dan 3 lagen diepte en misbruik de links niet, allemaal in de juiste mate.

Duplicatieproblemen

Zoekmachines en klanten hechten veel waarde aan de originaliteit van de inhoud. Het kopiëren en plakken van tekst van een andere website of van gegevens die een leverancier ons heeft verstrekt, is verleidelijk, maar het is niet slim voor SEO. Hoewel het als zodanig niet wordt bestraft, is het doel van SEO om op te vallen ten opzichte van andere websites, en als dezelfde inhoud wordt gedeeld op meerdere websites, zul je niet hoger kunnen zijn in zoekopdrachten.

Meest voorkomende problemen met niet-indexeerbare websites

Als je website niet indexeerbaar is, bestaat deze in principe niet. Dit betekent dat Google-bots (of andere zoekmachines) om een ​​of andere reden je website kunnen crawlen, maar de informatie niet kunnen opslaan, zodat deze niet in zoekresultaten wordt weergegeven. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je website niet indexeerbaar is, sommige technische (gebrek aan robots.txt-bestand, nofollow-links) en andere eenvoudiger (dubbele inhoud, slechte canonieke tag, weinig backlinks). Er zijn verschillende tools die Google ons zelf geeft om de indexering van onze pagina te controleren.

Zoals we in het begin al zeiden, is SEO een race over lange afstand: je moet geduld hebben en naar de lange termijn kijken. Als we in afwachting zijn om technische fouten te voorkomen, de informatie bijwerken met waardevolle content, kwaliteit en backlinks, zullen we snel positieve resultaten zien en onze website komt steeds hoger in de zoekresultaten.

 

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

©2020 WebwinkelCommunity

Login met je gegevens

of    

Je gegevens vergeten?

Create Account