Content is géén King

Content Geen King

Er wordt vaak gesproken door online marketeers dat Content King is. Hoe meer content je maakt hoe meer verkeer je krijgt. Natuurlijk heb ik het zelf ook geroepen. En zoek het maar eens op in Google; 2.480.000 resultaten!

Content

Toch klopt dit niet helemaal.

Probeer het maar zou ik zeggen… schrijf honderden (blog) artikelen of begin met tientallen en kijk wat er gebeurd met het verkeer naar je website.
Hoogstwaarschijnlijk gaat er niet veel gebeuren, of als je gelukt hebt stijgt het een klein beetje. En zou het dan toch meer stijgen, dan krijg je er nog maar weinig extra sales door.

Dus je moet geen content meer maken hoor ik je vragen.
N
ee, natuurlijk niet, content is nog steeds waardevol echter dien je je aanpak te herzien.
Door alleen maar content te maken geeft je nog geen reden voor succes. Zelfs met hele slechte content kun je op nummer 1 geraken, mits je goede autoriteit, sitelinks en backlinks hebt.

Content, wat is dat?

Laten we heel even het geheugen opfrissen wat nu content is. Ik neem aan dat jullie dit eigenlijk al wel weten. We kunnen op heel veel manier content creëren.
Er zijn diverse opties mogelijk:

  • Product informatie
  • Categorie informatie
  • Blog artikelen 
  • E-books
  • Nieuws 
  • Persberichten
  • Beoordelingen
  • Foto’s
  • Video’s
  • Infographics
  • Afbeeldingen

Elk van bovenstaande opties zijn weer onder te verdelen in de manier waarop je je content gaat schrijven:

  • Entertainment
  • Leerzaam 
  • Informatief
  • Overtuigen
  • Converteren

Laten we voetbaltafelwinkel als voorbeeld nemen.

Daar zijn verschillende types content van toepassing. We kennen allemaal de product en categorie omschrijvingen. Daar is het belangrijk dat je unieke content schrijft en niet die van de leverancier overneemt. Bij ieder product adviseer ik dan ook een informatief stukje content te schrijven. Het liefst met een FAQ of extra informatie die alleen voor een bepaalde voetbaltafel van toepassing is. Maar wat ze ook kunnen doen is een speciale pagina maken met voetbaltafel tips. Zorg er in ieder geval voor dat je content schrijft voor de gebruiker en zijn ‘probleem’. 

Content creëren, hoe dan?

Voordat je een volgende artikel gaat schrijven is het goed dat je een duidelijk plan hebt. 

Omdat er vandaag de dag zoveel content gemaakt wordt is het bijna een information overload aan het worden. We krijgen meer content voor onze kiezen dan dat we kunnen verwerken. Dat is gewoon te veel content voor iedereen. 

Ga dan ook niet zoals iedereen maar content schrijven omdat iedereen het doet. Bedenk goed waarom je juist deze content schrijft. Schrijf doelbewust je content!

Focus op content promoten!

Doordat iedereen zo druk bezig is met content maken, vergeet men deze  te promoten. Wat heb je eraan als je een goed artikel hebt geschreven en niemand leest het. Het volgende is dus wat je moet doen: Gebruik de 80/20 regel (Het Pareto-principe). 

Schrijf 20% van je tijd in het schrijven van een (echt) goed artikel in jouw niche. En dan geen product of categorie omschrijvingen, maar een artikel met inhoud en waar klanten naar op zoek zijn. 

En promoot 80% van je tijd dit artikel. Die kun je echt op allerlei verschillende manieren doen. Lees mijn zoekmachine optimalisatie gids maar door en je hebt voldoende ideeën. 

Waarom is content geen King meer?

Omdat we een aandachtstekort hebben. Dit is ongeveer vier tot twintig minuten. Het gemiddelde nummer waarnaar je luistert, is ongeveer drie tot vier minuten. De gemiddelde YouTube-video weergave tijd is drie tot vijf minuten. Elke scène in een film loopt tussen een snel moment en niet meer dan 15 minuten voordat er naar een nieuwe scène wordt overgeschakeld. Het duurt niet langer dan 15 tot 20 minuten om een artikel in een willekeurig artikel te lezen. Verhalen in het nieuws duren niet meer dan een paar minuten, tenzij het documentaires zijn.

We kunnen niet meer dan 15 tot 20 minuten per keer lesgeven aan of spreken met leerlingen (van welke leeftijd dan ook). De aandacht is weg. Mensen vragen zich af wat het  volgende is. Ze controleren hun smartphones. Ze kijken naar de klok. Dit gebeurt niet alleen tijdens lezingen en gemotiveerde sprekers, maar ook tijdens geweldige films en tv-shows.

Omdat we informatie overload hebben. We kunnen op elk gewenst moment sprekers bekijken, en boven alles is het gratis! We hebben de interactie, de betrokkenheid en de ervaring nodig. We kunnen alles googlen. We kunnen overal infographics vinden. We kunnen casestudy’s overal vinden. We kunnen blogs, vlogs, podcasts, tweets en soms snapchats overal op vinden. Dat heet internet.

We leven in een informatietijdperk – en er is te veel informatie! We hebben geen content probleem; we hebben een filterprobleem.

Kijk maar eens naar internetlivestats.com Dit is wat er live gebeurd op internet.

Livestats

Als je bovenstaande afbeelding ziet wat we met z’n alle in één minuut produceren dan is dat ook niet gek. Eigenlijk hoef je maar één ding te onthouden:

Content is King, but links are Queen. Can’t rule without a queen!

 

Laatste update

1 Reactie
  1. Theo 3 maanden geleden

    Bedankt, dit is inderdaad altijd een stuk wat ik vergeet om te doen. Dat moet er echt dit jaar van komen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

©2020 WebwinkelCommunity

Login met je gegevens

of    

Je gegevens vergeten?

Create Account