10 Boeken die Webshopeigenaren moeten lezen!

Tegenwoordig kun je alle informatie wel online vinden. Echter kan het soms ook wel eens goed zijn om een boek aan te schaffen. Gewoon even lekker weg van het scherm of in je vakantie in je luie stoel lezen. Er zijn ontzettend veel boeken geschreven over webshops. Over het algemeen zijn deze boeken ook nog eens geschreven door personen die zelf een webwinkel hebben, of hebben gehad. 

De top 10 webshop boeken

Wij hebben zelf niet een top 10 samengesteld, maar dat hebben we onze leden laten doen. Op deze manier weet je zeker dat we een lijst hebben samengesteld die andere webwinkeliers ook geholpen hebben. En hoef jij niet meer te zoeken naar de juiste boeken die je moet lezen. We hebben de boeken in willekeurige volgorde gezet.

Delivering Happiness 

Delivering Happiness is een boek van Tony Hsieh, CEO van Zappos. Het beschrijft zijn leven als ondernemer, met de nadruk op de oprichting van LinkExchange en Zappos. Delivering Happiness toont hoe een heel ander soort bedrijfscultuur een krachtig model is voor het bereiken van succes – en hoe je je kunt concentreren op het geluk van de mensen om je heen.

  • Titel: Delivering Happiness
  • Auteur: Tony Hsieh
  • Omvang: 304 pagina’s
  • EAN: 9781455508907
  • Taal: Engels
  • Beoordeling: 4,8 van de 5

Geef nooit korting!

Geef nooit korting! Lage prijzen zijn funest voor een gezond rendement en tasten de winst van bedrijven, professionals en zelfstandigen flink aan. Sinds de crisis is de prijs- en margedruk op veel markten alleen maar toegenomen. En de verwachting is dat daar voorlopig geen einde aan zal komen, zelfs niet als de economie herstelt. In Geef nooit korting!

  • Titel: Geef nooit korting
  • Auteur: Jos Burgers
  • Omvang: 120 pagina’s
  • EAN: 9789089650719
  • Taal: Nederlands
  • Beoordeling: 4.3 van de 5

Verleiden op Internet 

Uit de psychologie blijkt dat het verrassend simpel kan zijn om klanten te verleiden. Meestal gaat het namelijk ongemerkt. Maar hoe zorg je ervoor dat je website het onbewuste brein van je bezoekers prikkelt? Verleiden op internet geeft je eenvoudige, maar krachtige overtuigingstechnieken om het rendement van je site te vergroten. Aartjan van Erkel bespreekt homepages, productpagina’s, tekstpagina’s, webformulieren en beeldmateriaal en laat zien wat het geheim achter onweerstaanbare sites is.

  • Titel: Verleiden op internet
  • Auteur: Aartjan van Erkel
  • Omvang: 232 pagina’s
  • EAN: 9789089650726
  • Taal: Nederlands
  • Beoordeling: 4.6 van de 5

Invloed

Het geheim van succesvol overtuigen Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar undercover bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers. Daar ontdekte hij dat het geheim van succesvol overtuigen in zes eenvoudige principes schuilt: wederkerigheid; consistentie; sociaal bewijs; sympathie; autoriteit; schaarste.

  • Titel: Invloed
  • Auteur: Robert Cialdini
  • Omvang: 300 pagina’s
  • EAN:9789024404728
  • Taal: Nederlands
  • Beoordeling: 4.6 van de 5

What Would Google Do

Wat is de vraag die elk bedrijf zichzelf zou moeten stellen? Volgens Jeff Jarvis is dit Wat zou Google doen? Als je niet denkt of handelt als Google – het snelstgroeiende bedrijf in de geschiedenis van de wereld – dan zul je niet overleven in het internettijdperk. Om te demonstreren hoe Google te emuleren, legt Jarvis zijn wetten uit van wat hij de nieuwe Google-eeuw noemt.

  • Titel: What Would Google Do
  • Auteur: Jeff Jarvis
  • Omvang: 288 pagina’s
  • EAN: 9780061709692
  • Taal: Engels
  • Beoordeling: 4.3 van de 5

The e myth revisited

Verkozen tot nummer 1 bedrijfsboek door 500 CEO’s.
en herziene klassieker, deze herziene en bijgewerkte editie van de fenomenale bestseller verjaagt de mythen over het starten van een eigen bedrijf. Kleinbedrijf consultant en auteur Michael E. Gerber, met scherp inzicht verkregen uit jarenlange ervaring, wijst erop hoe gemeenschappelijke aannames, verwachtingen en zelfs technische expertise een succesvol bedrijf in de weg kunnen staan.

  • Titel: The e myth revisited
  • Auteur: Michael E. Gerber
  • Omvang: 288 pagina’s
  • EAN: 9780887307287
  • Taal: Engels
  • Beoordeling: 4.9 van de 5

Eén fan per dag

Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. Omdat het in veel organisaties geen dagelijkse gewoonte is. In dit boek laat bestsellerauteur Jos Burgers op een prikkelende manier zien hoe je daar verandering in brengt.

  • Titel: Eén fan per dag
  • Auteur: Jos Burgers
  • Omvang: 176 pagina’s
  • EAN: 9789089653291
  • Taal: Nederlands
  • Beoordeling: 4.1 van de 5

Meer omzet met je webshop

Als eigenaar van een webshop sta je voor een uitdagende klus: je moet voortdurend meer omzet zien te maken. Veel webwinkeliers kiezen ervoor om flink te investeren in extra bezoekers. Maar wat ze niet weten, is dat ze bij hun huidige bezoekers handenvol omzet mislopen. De conversie van bezoeker naar koper is dus te laag. En dat is zonde, want daarmee laten ze onnodig belangrijke omzet liggen. In dit boek laat Jurjen Jongejan op een aansprekende en laagdrempelige manier zien hoe je de conversie van je webshop structureel verbetert.

  • Titel: Meer omzet met je webshop
  • Auteur: Jurjen Jongejan
  • Omvang: 232 pagina’s
  • EAN: 9789089652294
  • Taal: Nederlands
  • Beoordeling: 4.8 van de 5

Don’t make me think

Sinds Don’t Make Me Think voor het eerst werd gepubliceerd in 2000, vertrouwen honderdduizenden webontwerpers en -ontwikkelaars op de gids van usability goeroe Steve Krug om hen te helpen de principes van intuïtieve navigatie en informatieontwerp te begrijpen. Het is grappig, praktisch en bij uitstek praktisch, het is een van de meest geliefde en meest aanbevolen boeken over dit onderwerp. Nu keert Steve terug met een nieuw perspectief om de principes opnieuw te bekijken die Don’t Make Me Think tot een klassieker hebben gemaakt – met bijgewerkte voorbeelden en een nieuw hoofdstuk over mobiele bruikbaarheid. En het is nog steeds kort, overvloedig geïllustreerd … en het beste van al het plezier om te lezen.

  • Titel: Don’t make me think
  • Auteur: Steve Krug
  • Omvang: 216 pagina’s
  • EAN: 9780321965516
  • Taal: Engels
  • Beoordeling: 4.4 van de 5

Wetboek voor webwinkels

Het lijkt zo makkelijk om een webwinkel te beginnen. Een site bouwen, wat voorraad inkopen en klaar. Maar er komt veel meer bij kijken. Een webwinkel heeft grote verantwoordelijkheden. Vaak groter dan de gemiddelde webwinkeleigenaar beseft.
Dit boek is een praktisch handboek voor elke webwinkel, zowel groot als klein. De regels worden uitgelegd en tegelijk worden er oplossingen aan de hand gedaan.
Aan de hand van checklists kan gemakkelijk zelf gecontroleerd worden of de inrichting van de webwinkel en de werkwijze aan de regels voldoen.

  • Titel: Wetboek voor webwinkels
  • Auteur: Charlotte Meindersma
  • Omvang: 248 pagina’s
  • EAN: 9789082329636
  • Taal: Nederlands
  • Beoordeling: 5.0 van de 5.0

Dit is onze webshop boeken top 10. Heb jij ook een boeksuggestie? Of heb je een van deze boeken gelezen? Laat hem achter in de reacties!

Laatste update

3 Reacties
  1. John 4 maanden geleden

    Ik heb meerdere van deze boeken in mijn kast staan! Stuk voor stuk goede boeken. Al moet ik zeggen dat
    Don’t make me think wel een echte aanrader is. Maar eigenlijk hoef je maar één vraag te onthouden: What Would Google Do

    • Auteur
      Patrick 4 maanden geleden

      Top, don’t make me think heb ik inderaad ook in de kast staan. Naast 5 andere uit deze lijst 😉

  2. Patrick 4 maanden geleden

    De meeste ook gelezen

    delivering happines en the e myth zijn echte aanraders

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

©2020 WebwinkelCommunity

Login met je gegevens

of    

Je gegevens vergeten?

Create Account