10 lastige webwinkelvragen aan: ikwilzitzakken.nl

10 lastige webwinkelvragen aan: ikwilzitzakken.nl
5 (100%) 2 votes

In de rubriek “10 lastige webwinkelvragen aan.. ” stellen we iedere maand ‘lastige’ vragen aan verschillende webwinkeliers. Deze maand stellen we de vragen aan Dennis van der Stam eigenaar van webwinkel: ikwilzitzakken.nl

Quality time en ontspanning is iets dat wij altijd erg op prijs hebben gesteld. We werken graag hard, maar we genieten ook graag volop! Iedereen moet iets doen om een boterham te verdienen, waarom dan niet iets doen waar je energie van krijgt?

Dit is exact wat wij in 2013 (toen het allemaal begon) dachten toen we op zoek gingen naar mooie en vooral kwalitatief hoogwaardige producten voor ikwilzitzakken.nl. Met veel passie verkopen wij nu producten waar wij zelf ook heel blij van worden, dat is erg gaaf. We zijn constant op zoek naar mooie producten, waar zowel wij als onze klanten blij van worden.

Ons motto:

“Elke dag even weg van alle stress en deadlines. Dat doet een mens goed”

De 10 lastige webwinkelvragen aan ikwilzitzakken.

01: Hoe ben je op je assortiment gekomen en op de producten die je het liefst verkoopt?

Ik zocht een leuk product die niet op elke hoek van de straat te koop was en waar ik zelf een goed gevoel bij krijg.
Na een brainstormsessie was het zitzakken idee geboren.

02: Waar wil je over 18 maanden met je webwinkel mee bezig zijn?

Dan is er eindelijk een tweede niche webshop gelanceerd in NL en BE. Voor nu ligt de focus op optimalisatie.
Ik dacht na 1 jaar al meerdere shops te openen, maar ik geloof vooral in optimalisatie en focus.

03: Heb je aandacht voor je concurrenten en speel je daar op in?

Nauwelijks.

04: Op welke manier bereik jij je klanten ?

Organisch, Sociale kanalen, Ads, Affiliate marketing, Email marketing (beperkt).

05: Hoe vaak bekijk jij je webwinkel statistieken ?

Bekijken is zo gedaan, doe ik regelmatig tussendoor. Dit heeft alleen totaal geen zin. Je moet weten waar je naar moet kijken en daar een actie aan vastbinden.
Meer data gedreven keuzes maken is ook een prioriteit op dit moment.

06: Wat was je absolute YES moment?

Toen ik volledig kon focussen op de webshop, zonder andere baan.

07: Wat vind je van de opmars van Mobile Commerce ?

Logisch maar lastig. Het staat in de kinderschoenen.

08: Hoe denk jij over webwinkelmarketing: een noodzakelijk kwaad, of leuk om te doen ?

Noodzakelijk en leuk om te doen. Ik besteed het meeste uit, omdat je veel actuele kennis nodig hebt.

09: Wat is jou absolute nummer een tip voor meer bezoekers en conversie?

Meer bezoekers: Durf geld uit te geven en dingen uit te proberen.
Conversie: Zoek de meest kritische klanten uit en schotel ze een probleemloze ervaring voor.

10: Wat wil je nog meer aan de lezers kwijt?

Do what you do best and delegate the rest

Bonus: Welke vraag mag eruit, en welke nieuwe vraag wil je stellen aan de volgende webwinkel, en welke is dat ?

Eruit: 08: Hoe denk jij over webwinkelmarketing: een noodzakelijk kwaad, of leuk om te doen ?Erin: Wat vind je van de opmars van marketplaces?

Nieuwe ronde voor WJ van Macrovet als hij nog niet geweest is.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *